Internationaal Kledingmerk Esprit Lanceert Nieuwe Lijn Met ‘PETA-Approved Vegan’ Sneakers

Amsterdam – Nu er een grotere vraag naar wreedheidvrije kleding, schoenen en accessoires dan ooit is, verhoogt internationale retailer Esprit haar dier- en milieuvriendelijke imago door het winkelend publiek te voorzien van een stijlvolle nieuwe collectie bestaande uit leervrije sneakers voor vrouwen, voorzien van een “PETA-Approved Vegan” label. (U kunt het label hier bekijken en kunnen hier online gekocht worden). De collectie is zowel online beschikbaar als in winkels van Esprit verspreid over meer dan 40 landen – waaronder de Amsterdamse flagshipstore op het Spui.

Op de labels staat, in het Engels, Frans en Duits, “Dit product is ontworpen om diervriendelijk te zijn. PETA heeft bepaald dat het veganistisch verantwoord is, wat betekent dat geen enkel dier betrokken zijn geweest bij het vervaardigen van dit product”.

“Esprit’s collectie van ‘PETA-Approved Vegan’ sneakers – vervaardigd van milieuvriendelijk nepleer en canvas van hoge kwaliteit – geeft aan hoe gemakkelijk het is om er stijlvol uit te zien zonder dat het dierenleed veroorzaakt”, zegt voorlichter van PETA Nederland Tim Zijlstra. “Esprit geeft een geweldig en ethisch voorbeeld van duurzaamheid voor retailers overal in de wereld om te volgen.”

De ecologische voetafdruk van diervrije stoffen – los van het gegeven of ze van natuurlijke of synthetische materialen gemaakt zijn – is miniem in contrast tot de ecologische vernietiging die veroorzaakt wordt door de vee-industrie, en natuurlijk veroorzaakt het niet enorm veel leed bij dieren zoals de leer-, wol-, en donsindustrieën dat doen. Diervriendelijke materialen zijn daadwerkelijk de beste keuze voor dieren en de aarde.

Het internationale erkende “PETA-Approved Vegan” logo werd ontworpen omdat PETA en haar internationale zusterorganisaties iedere dag berichten van consumenten ontvangen die in staat willen zijn om in een oogopslag wreedheidvrije producten te kunnen herkennen tijdens het winkelen. Het gebruik van dit logo stelt ontwerpers en retailers in staat om hun wreedheidvrije producten in de schijnwerper te zetten en aandacht te vragen voor duurzame en ethisch verantwoorde mode.