DOVE STELT DIERPROEFVERBOD IN, VERSCHIJNT OP LIJST VAN DIERVRIENDELIJKE MERKEN VAN PETA US

Voor onmiddellijke publicatie:

10 oktober 2018

Contact:

Stichting PETA Nederland 0900-235 7382; [email protected]

DOVE STELT DIERPROEFVERBOD IN, VERSCHIJNT OP LIJST VAN DIERVRIENDELIJKE MERKEN VAN PETA US

Het merk heeft een plekje bemachtigd op de ‘Beauty Without Bunnies’-lijst van de organisatie, en moederbedrijf 

Amsterdam – Het Beauty Without Bunnies-programma van PETA US heeft Dove toegevoegd aan de lijst van merken die niet op dieren testen. Het bekende merk van persoonlijke verzorgingsproducten heeft alle dierproeven verboden en zal vanaf volgend jaar het logo met het konijntje van PETA US, dat producten zonder wreedheid aanduidt, op zijn verpakkingen gaan gebruiken.

PETA US heeft ook het moederbedrijf van Dove, het internationale consumptiegoederenmerk Unilever, toegevoegd aan de lijst van bedrijven die eraan werken om regelgeving te verbeteren. Op deze lijst staan bedrijven die open zijn tegenover PETA US over de vraag of ze dierproeven uitvoeren en waarom, en die er actief aan werken om de ontwikkeling, goedkeuring en acceptatie van niet-dierlijke testmethoden te bevorderen.

“PETA US heet Dove welkom op onze lijst van diervriendelijke bedrijven en merken, en we delen dit nieuws met trots met de miljoenen consumenten die onze lijst gebruiken als een essentieel hulpmiddel bij het uitkiezen van persoonlijke verzorgingsproducten,” zegt Kathy Guillermo, senior vice president van PETA US. “Unilever helpt ook een nieuwe norm te stellen door dierproeven in al zijn productlijnen te verbieden, ook voor etensmiddelen, tenzij deze wettelijk verplicht zijn, en door niet-dierlijke testmethoden actief te bevorderen.”

Sophie Galvani, vicepresident van Dove Global, legde uit, “Al meer dan 30 jaar gebruiken we niet-dierlijke methoden om de veiligheid van onze producten en ingrediënten vast te stellen. Dove heeft een beleid ingevoerd tegen alle dierproeven, overal ter wereld, en we zijn verheugd te kunnen meedelen dat het diervriendelijke logo van PETA US vanaf nu op onze producten zal staan zodat onze klanten ervan verzekerd kunnen zijn dat Dove niet op dieren test en dat ook in de toekomst niet zal doen.”

Elk jaar worden er duizenden dieren vergiftigd met chemicaliën en op diverse manieren gemarteld in archaïsche en onbetrouwbare tests voor cosmetica, toiletartikelen en voedingsmiddelen. Al vanaf maart 2013 is de verkoop van cosmetica in Europa waarvoor elders ter wereld nieuwe dierproeven uitgevoerd moeten worden door de EU verboden. Multinationals blijven echter buiten Europa dierproeven uitvoeren voor producten die in andere markten worden verkocht, waaronder China. Om er zeker van te zijn dat consumenten hun geld niet uitgeven aan een bedrijf dat winst maakt uit wreedheid in andere landen raadt PETA aan om te kiezen voor producten waarop het Beauty Without Bunnies-logo staat, een teken dat het merk heeft toegezegd nooit op dieren te testen, waar dan ook.

Bezoek voor meer informatie PETA.nl.

#