LVMH, Gucci ontmaskerd: slangen geslagen met hamers, levende hagedissen onthoofd voor hun huid

LVMH, Gucci ontmaskerd: slangen geslagen met hamers, levende hagedissen onthoofd voor hun huid

Amsterdam – Een nieuw PETA Azië-onderzoek naar twee Indonesische slachthuizen die aan LVMH leveren, onthult dat slangen werden geslagen met hamers, opengesneden met scheermesjes en waarschijnlijk levend wer5den gevild – en bij een van de slachthuizen die Gucci bevoorraadt, sloegen werknemers hagedissen op het hoofd met machetes en werd er tot 14 keer in hun nek gehakt voordat ze werden onthoofd.

Uit het onderzoek bleek dat werknemers van fabrieken die leveren aan LVMH – eigenaar van Louis VuittonDior en Celine – pythons herhaaldelijk op de kop sloegen, hen vervolgens ophingen en tuinslangen door hun keel duwden om ze met water op te blazen, waardoor het makkelijker was om hun huid te verwijderen. Werknemers sneden de slangen open terwijl ze waarschijnlijk nog bij bewustzijn waren. Werknemers van een slachthuis dat levert aan Gucci – dat eigendom is van Kering – dompelden bewusteloze en worstelende hagedissen onder in emmers water voordat ze werden onthoofd. Vanwege hun unieke fysiologie sterven hagedissen niet onmiddellijk nadat ze zijn onthoofd en kunnen hun hersenen meer dan 30 minuten bij bewustzijn blijven en nog volledig in staat zijn pijn te voelen. De video toont twee gevallen waarin de koppen van hagedissen na onthoofding bleven bewegen.

Ondanks deze wreedheid blijven LVMH en Kering valse beweringen doen over het welzijn van de dieren die voor hun producten worden gedood.

“LVMH en Gucci staan aan de verkeerde kant zolang ze artikelen verkopen die gemaakt zijn van de huid van gemartelde exotische dieren”, zegt PETA campagne-adviseur Mimi Bekhechi. “PETA roept deze bedrijven op om te stoppen met profiteren van de ellende van pythons en hagedissen en toe te zeggen exotische huiden uit hun collecties te verbannen.”

Foto’s van het onderzoek zijn hier beschikbaar. De brief van PETA US aan LVMH is hier beschikbaar en de brief aan Kering is hier beschikbaar.

PETA – wiens motto deels luidt: “dieren zijn niet van ons zijn om te eten” – verzet zich tegen speciësisme, een wereldbeeld waarin de mens als superieur wordt beschouwd. Ga voor meer informatie naar PETA.nl of volg de groep op Facebook of Twitter.

Contact:
Sascha Camilli +44 (0) 20 7923 6244; [email protected]

#