NEDERLANDSE INTERESSE IN VEGAN LIFESTYLE BEREIKT HOOGTEPUNT

Voor directe publicatie:

28 december 2016

Contact:

Stichting PETA Nederland 0900 235 7382; [email protected] 

NEDERLANDSE INTERESSE IN VEGAN LIFESTYLE BEREIKT HOOGTEPUNT

De vraag voor PETA’s vegan starterspakket is verdriedubbeld in slechts 12 maanden

Amsterdam – de vegan revolutie heeft Nederland bereikt, aldus PETA, wie aangeeft dat de vraag voor haar gratis veganistisch starterspakket – wat heerlijke plantaardige recepten, makkelijke maaltijdplanners en nog veel meer biedt – is verdrievoudigd in het afgelopen jaar. De organisatie geeft aan dat circa 10.000 Nederlanders het pakket hebben besteld in de afgelopen 12 maanden, in 2015 waren er dat nog maar 3.335.

“Het is geen wonder dat Nederlanders graag meer willen weten over deze meelevende lifestyle, de overstap naar een veganistisch dieet heeft eindeloos veel voordelen voor onze gezondheid, dieren en het milieu”, zegt PETA-woordvoerder Yvonne Lemmen. “Het is nooit makkelijker geweest om smakelijke, plantaardige producten te vinden en daarom moedigt PETA iedereen aan om vandaag nog over te stappen.”

2016 zag de opening van Nederland’s allereerste 100 procent veganistische supermarkt, Veggie4U, in Groningen. Het Nederlandse vleesvervangersmerk De Vegetarische Slager introduceerde een nieuwe lijn in samenwerking met Unilever en zeewierburgermerk The Dutch Weed Burger opende haar eerste flagship store.

Een rapport van de Verenigde Naties – waarin werd verzocht de consumptie van vlees te verminderen om klimaatverandering te bestrijden – heeft toedragen aan de toegenomen aandacht voor plantaardige voeding. Daarnaast lijden veganisten minder vaak aan hart- en vaatziektes, beroerte, diabetes, obesitas en kanker – en de Wereldgezondheidsorganisatie heeft bewerkt vlees toegevoegd aan haar lijst van kankerverwekkende stoffen en producten.

Bezoek PETA.nl voor meer informatie.

#