PETA US verwelkomt haarverwijderingsmerk jolly op dierproefvrije lijst

PETA US verwelkomt haarverwijderingsmerk jolly op dierproefvrije lijst

Amsterdam – Producent van haarverwijderingsproducten jolly wordt opgenomen in het Global Beauty Without Bunnies-programma van PETA US, waarin bedrijven en merken worden vermeld die nergens ter wereld ingrediënten of producten op dieren testen. Het programma omvat meer dan 5600 merken wereldwijd.

“jolly biedt consumenten de mogelijkheid om stelling te nemen tegen wrede proeven waarin dieren nodeloos worden gekweld”, zegt PETA’s campagne-adviseur, Mimi Bekhechi. “Door mee te doen aan Beauty Without Bunnies geeft het merk een sterk signaal af: de toekomst van cosmetica is dierproefvrij.”

jolly ondersteunt ook PETA’s Europees burgerinitiatief, waarin de EU wordt gevraagd ​​haar verbod op de verkoop van op dieren geteste cosmetica te handhaven. Het verbod is recentelijk in gevaar gebracht door nieuwe eisen om nodeloze dierproeven voor ingrediënten die al jarenlang veilig worden gebruikt.

PETA – wiens motto deels luidt dat “dieren niet van ons zijn om op te experimenteren” – verzet zich tegen speciesisme, een mens-supremacistisch wereldbeeld. Ga voor meer informatie naar PETA.nl of volg de organisatie op Facebook of Twitter.

Contact:

Sascha Camilli +44 (0) 20 7923 6244; [email protected]

#